خواص سنگ فیروزه و مزیت های استفاده از آن

انواع سنگ فیروزه و خواص سنگ فیروزه

اگر نگاهی به لیست ارزشمندترین سنگ‌های تزئینی دنیا بیاندازید، بدون شک به نام سنگ فیروزه برخواهید خورد. خواص سنگ فیروزه نخستین بار با دیده شدن این سنگ در شبه جزیره سینا مصر حدود 6000 سال قبل از میلاد، کشف شد و در آن زمان، از این سنگ برای تزئین جواهرات و مقبره بزرگان مصری استفاده می‌کردند. سنگ فیروزه (turquoise stone) علاوه بر مردم مصر در بین ایرانیان و مردم آزتک آمریکای جنوبی هم مشهور بود و به دلیل خواص معنوی و درمانی متعدد، از سالیان دور مورد توجه تمامی فرهنگ‌ها قرار گرفته بود. در این مقاله به معرفی خواص فیروزه خواهیم پرداخت.

خواص سنگ فیروزه

فیروزه از گذشته تا به امروز در رده سنگ‌های معنوی جای گرفته و خیلی از مردم اعتقاد دارند با استفاده از فیروزه، می‌توانند انرژی های منفی را از خود دور سازند.

بهبود قدرت بینایی چشم

یکی از خواص سنگ فیروزه برای تقویت چشم و کمک به درمان بیماری‌های مرتبط با آن مفید خواهد بود. برای این منظور می‌توانید سنگ فیروزه را بر روی چشم‌های خود گذاشته یا به آن نگاه کنید.

درمان دل درد و گلودرد

برخی معتقدند که سنگ فیروزه می‌تواند دردهای داخلی بدن انسان را تسکین دهد. این سنگ باعث کاهش دل درد و گلو درد شده و قرار دادن آن بر روی گلو سبب تقویت تارهای صوتی می‌گردد. در گذشته سنگ فیروه را پودر کرده و به شخصی بیمار می‌دادند تا درد شکم او آرام شود.

همچنین بخوانید: آیا فیروزه زنده است؟

کمک به رفع بیماری‌های روحی

یکی از باورهایی که از گذشته تا به امروز باقی مانده است، تاثیر سنگ فیروزه بر درمان بیماری‌های روحی است. همراه داشتن همیشگی سنگ فیروزه به انسان کمک می‌کند افکار منفی را از خود دور ساخته و انرژی مثبت بیشتری جذب نماید. هم‌چنین افرادی که به بیماری‌های روحی مبتلا هستند با کمک فیروزه قادر خواهند بود دوره افسردگی و درمان خود را پشت سر گذاشته و حس بهتری پیدا کنند.

گردش خون بهتر بدن

خواص سنگ فیروزه در بهبود وضعیت گردش خون در رگ‌ها، سبب اکسیژن رسانی بهتر به سلول‌های بدن شده و در نتیجه آن عملکرد کلی عضلات را بهتر می‌کند.

تقویت اعتماد به نفس

اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائما باید برای افراد زیادی سخنرانی کنید، شاید استرس تمام نشدنی این سخنرانی‌ها را تجربه کرده باشید. برای رفع این استرس می‌توانید یک سنگ فیروزه همراه خود نگه دارید یا از انگشتر فیروزه استفاده نمایید تا اعتماد بنفس شما تقویت شده و استرس تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

ندیدن کابوس

اگر در طول شب دائما کابوس‌هایی می‌بینید که خواب را از شما ربوده‌اند، می‌توانید یک سنگ فیروزه کنار تخت خود قرار دهید و یا از جواهرات فیروزه استفاده کنید زیرا اعتقاد بر این است که سنگ فیروزه می‌تواند کابوس را رفع کند.

همچنین بخوانید: خواص درمانی سنگ فیروزه

خواص سنگ فیروزه در مدیتیشن

فیروزه در علم مدیتیشن هم جایگاه بسیار والایی دارد. این سنگ تقویت کننده چاکرای بدن بوده و با قرار دادن آن بر روی گلو، می‌توان چاکرای 5 بدن را تقویت کرد. بهتر راه برای استفاده از سنگ فیروزه بر روی گردن، تهیه یک گردنبند فیروزه است تا همیشه فیروزه نزدیک گلوی شما باشد.

بهبود عملکرد اعضای داخلی بدن مانند کبد

خواص سنگ فیروزه عملکرد غده‌ها و اعضای داخلی بدن را تنظیم کرده و در صورت بروز مشکل در کبد تا کلیه، به درمان آن‌ها کمک می‌کند.

از دیگر خواص سنگ فیروزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان سردردهای شدید
  • انواع دردهای عضلانی
  • بهبود درد ناشی از سنگ کلیه
  • رفع یبوست
  • تسکین درد معده

هم‌چنین سنگ فیروزه اثرات ناخوشایند قرار گرفتن در معرض الکترومغناطیس، امواج رادیویی و آلاینده ها در جو را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6016)

تومان4,200,000تومان4,200,000خرید کنید

نحوه استفاده از سنگ فیروزه

سنگ فیروزه رنگ بسیار زیبا و خاصی داشته و می‌توان از آن برای تزئین انواع جواهرات، لوازم خانه یا نمای داخلی مکان‌های مهم استفاده کرد. اگر قصد دارید از خواص سنگ فیروزه برای افزایش اعتماد به نفس خود استفاده کنید، خرید فیروزه را به عنوان گردنبند توصیه می کنیم. این کار باعث می‌شود تا سنگ فیروزه نزدیک به چاکرا گلو باقی بماند و این کار منجر به گردش خون بهتر و تقویت چاکرای 5 بدن می‌گردد. بهتر است برخی از سنگ های فیروزه را در خانه خود نگه دارید تا بتوانید انرژی مثبت و آرامش حاصل از حضور آن را به هر گوشه‌ای از فضا منتقل نمایید. هم‌چنین اگر به دنبال درمان بی خوابی مزمن خود هستید، یک سنگ فیروزه ای زیر بالش خود قرار دهید تا راحت‌تر خوابیده و دچار کابوس نشوید.

 

 

11 thoughts on “خواص سنگ فیروزه و مزیت های استفاده از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X