علت ترک خوردن سنگ فیروزه

ترک خوردن سنگ فیروزه

علت ترک خوردن سنگ فیروزه

علت ترک خوردن سنگ فیروزه،همان طور که از اسمش پیداست ترک خوردن سنگ فیروزه چون تحمل فشار پایینی دارد و باید نگهداری از آن را جدی بگیریم .سنگ فیروزه حساسیت هایی که دارد از زمانی که استخراج میشود و تا زمانی که به دست مشتری میرسد، باید در سنگ فیروزه با مراقبت کامل و ضربه نخوردن به آن اجتناب کرد.

این سنگ بر اثر یک ضربه ی خیلی کوچک از سمت یک جسم خارجی ، دچار ترک شده و یا قسمتی از سنگ جدا شود. سنگ فیروزه نمی تواند وزن زیادی را تحمل کند،علت ترک خوردن سنگ فیروزه و نابودی سنگ میتواند عوامل زیر را به دنبال داشته باشد:

سنگ فیروزه نسبت به مواد شیمیایی مقاومت نمی دهد. اگر سنگ فیروزه در مقابل اسید ، ادکلن ، عطر قرار بگیرد به مرور زمان سنگ فیروزه تغییر پیدا می کند.

پیشنهاد خرید

ست فیروزه (کد 7010)

تومان6,592,000تومان6,592,000خرید کنید

آب داغ!!!!

آب داغ یکی از علل ترک سنگ فیروزه ، سبب از بین بردن بافت زیبای سنگ فیروزه می شود . باید در نظر بگیریم سنگ فیروزه اگر ترک بخورد یا تغییر رنگ بدهد خواص خود را از دست می دهد.

رنگ فیروزه ممکن است به تدریج به رنگ سبز تغییر می کند. علت این امر قرار گرفتن کانی به مدت زیاد در نور شدید و یا حرارت است که باعث رنگ پریدگی و در نتیجه کم ارزش شدن کانی می شود.سنگ فیروزه خطرهایی تهدیدش می کندیکی از این خطرها ایجاد خراش روی فیروزه ،آب داغ و مواد شیمیایی اثر خیلی زیادی دارد دلیل آن ترکیب هیدراتی در سنگ است.

فیروزه سنگی زنده است نسبت به تمام عوامل طبیعت عکس العمل نشان می دهد آب و نور هم یکی از عوامل تغییرات رنگ فیروزه می باشد. روغن و کرم و ادکلن هم با سنگ فیروزه در تماس باشد سنگ فیروزه را نابود می کند.

عامل دیگه ترک خوردگی سنگ فیروزه

علت ترک خوردن سنگ فیروزه ، گرما و سرما هم بی تاثیر نیست. سنگ فیروزه که ذر اثر شعله حرارت و گرما تیره رنگ می شود و سبب ترک و شکنندگی آن می شود و رنگ شعله به علت وجود مس سبز یا آبی میشود.

یکی از عوامل ترک خوردن سنگ فیروزه ، گل و خاک این سنگ می باشد.هر چقدر گل و خاک بیشتر باشد احتمال ترک خوردگی سنگ فیروزه بیشتر خواهد بود و هر چقدر گل و خاک کمتر باشد جای هیچ نگرانی نیست اگر بخواهیم سنگ فیروزه ترک نخورد و شکننده نشود در قاب مناسب و محکم قرار گرفته شود.

 

دسترسی:

خرید فیروزه

سنگ فیروزه

فروشگاه کارما

 

ترک خوردن سنگ فیروزه

11 thoughts on “علت ترک خوردن سنگ فیروزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X