فیروزه احیا شده چیست؟ نحوه تشخیص فیروزه احیا شده

تشخیص سنگ فیروزه احیا شده

فیروزه یک سنگ شفا بخش بسیار محبوب است که کمتری کسی است نام آن را نشنیده باشد. در این مقاله به بررسی فیروزه احیا شده می پردازیم، نخست کمی در مورد فیروزه اصل بدانیم. این سنگ آسایش و آرامش روحی و همچنین محافظت از سلامت فیزیکی بدن را به ارمغان می‌آورد. هزاران سال است که از سنگ فیروزه برای محافظت در برابر طلسم‌ها استفاده شده و گفته می‌شود که رنگ در صورت نزدیک شدن بلایا تغییر خواهد کرد. البته امروزه دلیل تغییر رنگ سنگ فیروزه مشخص شده است اما این باورها از گذشته تا به امروز باقی مانده‌اند.

سنگ فیروزه نیشابور رنگی بین آبی تا سبز داشته و سختی آن بین 5 تا 6 در مقیاس Mohs اندازه گیری می‌شود. هم چنین ترکیب شیمیایی این سنگ زیبا CuAl6(PO4)4(OH)8·4H2O بوده و دارای ساختار کریستالی تری کلینیک است.

فیروزه یکی از معنوی ترین سنگ های دنیای کریستال است. این سنگ ارتباط بین قلمرو فیزیکی و معنوی را تسهیل کرده، توانایی‌های نهفته را کشف کرده، شهود را تقویت می‌کند و بینش و خرد را به ارمغان می‌آورد. وقتی سنگ فیروزه روی گلو قرار گیرد، باعث تقویت چاکرا و کمک به گردش خون بهتر خواهد شد. سنگ فیروزه با دفع افکار منفی باعث بالا رفتن اعتماد بنفس در افراد می‌شود که نتیجه آن کسب آرامش بیشتر روحی و دوری از هرگونه استرس و اضطرابی است. فیروزه یک سنگ تصفیه است که اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض مواد الکترومغناطیسی، امواج رادیویی و آلاینده‌های جو را کاهش می‌دهد.

به طور کلی همه ما در زندگی خود به فیروزه نیاز داریم زیرا این سنگ به طور موثر انرژی‌های منفی را دفع کرده و از بدن انسان در برابر انواع چیزهای منفی محافظت می‌کند. سنگ فیروزه تضمین می‌کند که روزهای بدون استرس داشته باشید و  با باز کردن قلب و پاک کردن افکار شما معنویت درونی را افزایش می‌دهد. برای افرادی که تحت تأثیر زخم های عاطفی و استرس عاطفی قرار گرفته‌اند هم بسیار مفید خواهد بود زیرا انرژی قدرتمند فیروزه برای از بین بردن خستگی جسمی و احساسی خوب است و می‌تواند برای افرادی که از افسردگی رنج می‌برند یا مستعد حملات پانیک هستند معجزه کند.

فیروزه اصل را از فیروزه احیا شده تشخیص دهیم
فیروزه اصل دارای رنگ آبی و رگه های کاملا طبیعی می باشد.
پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1326)

تومان514,000تومان514,000خرید کنید

فیروزه احیا شده چیست؟

اگر مراقب جواهرات خود نباشید، سنگ فیروزه می‌تواند با قرار گرفتن در برابر مواد شیمیایی مانند سفید کننده‌ها، حرارت بالا و نور خورشید، تماس با روغن، لوازم آرایشی، آب داغ و … دچار تغییر رنگ شود. چنانچه سنگ فیروزه شما به دلایل مختلفی تغییر رنگ را تجربه کرد، به اصطلاح سنگ فیروزه شما می‌میرد. برای زنده کردن سنگ فیروزه مرده، باید از روش‌های احیای آن استفاده شود. فیروزه احیا شده به سنگ فیروزه‌ای گفته می‌شود که رنگ خود را یکبار از دست داده و به روش‌های مختلفی رنگ آن ترمیم شده است. بعضی از روش‌های احیای رنگ سنگ فیروزه در خانه قابل انجام است (مانند قرار دادن سنگ در نمک دریا یا خاک) اما بهترین روش احیای سنگ فیروزه مرده، استفاده از رزین کاری است.

احیای سنگ فیروزه با رزین

روش احیای رزین کاری تحت نظر متخصصین انجام گرفته که در آن از مواد شیمیایی برای احیا کردن فیروزه کمک می‌گیرند. سپس با واکس زنی رنگ را تثبیت کرده و حالت سنگ را به مدل اولیه آن باز می‌گردانند. سنگ فیروزه احیا شده مقاومت بیشتری در برابر عوامل بیرونی از خود نشان داده و به راحتی دچار خراش یا تغییر رنگ نخواهد شد.

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1325)

تومان372,000تومان372,000خرید کنید

خرید سنگ فیروزه اصل

با توجه به خواص بی شمار سنگ فیروزه که در هر فرهنگی شامل موارد مختلفی می‌شود، در سراسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده و اغلب افراد یک جواهرات تزئین شده با سنگ فیروزه همراه خود دارند. بهترین سنگ فیروزه دنیا در نیشابور استخراج می‌شود اما معادن آن در سایر نقاط دنیا هم وجود دارند. با وجود محبوبیت بالای سنگ فیروزه، نمونه‌های تقلبی زیادی از این سنگ در بازار وجود دارند که می‌توانند از لحاظ ظاهری کاملا شبیه یک فیروزه بنظر برسند اما در واقع نمونه تقلبی باشند. برای اجتناب از خرید محصولات تقلبی و خرید فیروزه اصل نیشابور، بهتر است سنگ فیروزه را از فروشگاه‌های معتبری نظیر فروشگاه فیروزه کارما خریداری نمایید.

 

 

11 thoughts on “فیروزه احیا شده چیست؟ نحوه تشخیص فیروزه احیا شده

  1. عباس عزیزی میگوید:

    سلام . با توضیحات فوق ظاهرا تشخیص فیروزه اصل از فیروزه تقلبی غیر ممکنه و فقط به اعتبار فروشنده باید آن را خریداری کنیم. واین سوال پیش میاد که خود فروشنده معتبر چطوری تشخیص میده که سنگ فیروزه اصل هست یا تقلبی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X