فیروزه اصل از کجا بخریم؟

چندین انگشتر فیروزه در انگشتان یک مردفیروزه اصل از کجا بخریم

شاید شما هم قصد خرید فیروزه و جواهرات فیروزه ای داشته باشید و این سوال برای شما به وجود آمده باشد که فیروزه اصل را از کجا بخرم!؟ در این مطلب شما را برای خریدی مطمئن راهنمایی می کنیم.

فیروزه، خریدی جذاب و دلربا

فیروزه سنگی زیبا و پر طرفدار است که تاریخچه استفاده از آن به سال‌ها پیش از میلاد باز می‌گردد. شاید باورتان نشود اما 90 درصد سنگ فیروزه‌هایی که در بازار جهانی وجود دارند، تقلبی هستند. با وجود این مقدار سنگ تقلبی، چه کاری می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید فیروزه‌ای که می‌خرید، تقلبی نیست؟ در واقع چند راه وجود دارد که می‌توانید برای تشخیص واقعی بودن فیروزه از آن‌ها استفاده کنید و این دقیقاً همان چیزی است که در این پست به آن می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بیان نکات مهم در تشخیص فیروزه اصل و معرفی فروشگاه معتبر برای خرید آن بپردازیم.

فیروزه تقلبی در واقع یک ماده معدنی سفید جاذب به نام هاولیت است و این هاولیت معدنی فوق جاذب را می‌توان تقریباً در هر رنگی که تصور کنید رنگ آمیزی کرد. وقتی این رنگ آمیزی درست انجام شود، تشخیص اینکه چیزی که دارید فیروزه واقعی است یا تقلبی، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1326)

تومان514,000تومان514,000خرید کنید

چطور فیروزه تلقبی را تشخیص دهیم؟

یکی از راه‌های تشخیص سنگ فیروزه اصل، قیمت آن است. احتمالا تا حالا شنیده باشید ” هیچ گرانی بی‌حکمت نیست هیچ ارزانی بی‌علت”، همین ضرب‌المثل در مورد سنگ‌های قیمتی فیروزه و جواهرات فیروزه صدق می‌کند. اگر با سنگ فیروزه بی‌ارزشی مواجه شدید که قیمت خرید آن بسیار پایین است، به احتمال زیاد فیروزه تقلبی است.

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید برای تشخیص تقلبی یا واقعی بودن فیروزه از آن استفاده کنید، ایجاد خراش بر روی سنگ است. هاولیت نرم‌تر از فیروزه است، بنابراین در هنگام تشخیص تقلبی بودن فیروزه، می‌توانیم از این موضوع به نفع خود استفاده کنیم. برای خراش از یک جسم نوک تیز مانند سوزن استفاده کنید. به سادگی بررسی کنید که آیا سنگ فیروزه به راحتی خراشیده می‌شود یا خیر؛ اگر به راحتی خراشیده شود، به احتمال زیاد یک تکه هاولیت دارید و اگر خراشیدن سنگ دشوار است، فیروزه واقعی است.

رنگ منحصربفردی که فیروزه به آن معروف است، از ترکیب چندین عنصر مختلف طبیعی می‌آید. عامل اصلی رنگ آبی موجود در فیروزه، مسی است که در سنگ وجود دارد. وقتی این عنصر با آب، آلومینیوم و فسفر ترکیب می‌شود، رنگ فیروزه‌ای به دست می‌آید. مقدار متفاوت از هر یک از این عناصر رنگ سنگ فیروزه را تغییر می دهد و یافتن سنگ‌های فیروزه یکدست در طبیعت کار سختی است. رنگ سنگ فیروزه اصل در بین بازه آبی تا سبز قرار گرفته و حالتی نیمه مات دارد که این موضوع می‌تواند به شما در تشخیص تقلبی بودن فیروزه کمک کند. اگر سنگ فیروزه تقلبی باشد، با قرار گرفتن در برابر نور خورشید یا حرارت حاصل از بخاری، رنگ خود را از دست می‌دهد، پس از این روش هم می‌توان برای تایید اصل یا تقلبی بودن سنگ استفاده کرد. اگر رنگ سنگ سریعا با قرار گرفتن در برابر حرارت، تغییر کرد اطمینان حاصل کنید که آن سنگ تقلبی است.

پیشنهاد: مقاله چرا رنگ فیروزه آبی است را نیز مطالعه کنید.

روش دیگری که می‌توانید استفاده کنید، استفاده از پاک کننده لاک ناخن است. برای این تست فیروزه تقلبی، چیزی که نیاز دارید پاک کننده لاک ناخن و یک توپ پنبه ای یا دستمال کاغذی است. در پشت یا کنار سنگ، به سادگی مقداری از پاک کننده ناخن (استون) را با پنبه یا دستمال بزنید؛ اگر سنگ هاولیت رنگ شده باشد، رنگ آبی را روی توپ پنبه ای خواهید دید و متوجه تقلبی بودن آن خواهید شد.

سنگ فیروزه‌های اصل دارای شناسنامه هستند و هنگام خرید می‌توانید از فروشنده بخواهید شناسنامه سنگ فیروزه را به شما نشان دهد. در شناسنامه محل استخراج فیروزه درج شده که با استناد بر آن، مطمئن می‌شوید فیروزه تقلبی نیست.

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1325)

تومان372,000تومان372,000خرید کنید

فیروزه اصل از کجا بخریم؟

امیدواریم این نکات در مورد چگونگی تشخیص تقلبی بودن فیروزه به شما در انتخاب بهترین سنگ فیروزه کمک کرده باشند. برای اینکه از همان ابتدا مطمئن باشید سنگ فیروزه خریداری شده اصل است، خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. خرید از فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه فیروزه کارما خیال شما را بابت کیفیت بالای سنگ فیروزه و اصل بودن آن راحت می‌کند. جواهرات ارائه شده در کارما، دارای سنگ فیروزه اصل نیشابوری هستند که با رنگ خاص فیروزه طبیعی، شما را مجذوب خود خواهند کرد.

محصولات فیروزه فروشگاه کارما

13 thoughts on “فیروزه اصل از کجا بخریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X