نحوه احیای سنگ فیروزه

علت ترک خوردن فیروزه

سنگ فیروزه از جمله محبوب‌ترین انواع سنگ‌های تزئینی در سراسر دنیاست که از آن برای تزئین جواهرات و ساخت محصولات فیروزه کوب استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی نحوه احیای سنگ فیروزه می پردازیم. دلیل محبوبیت بالای سنگ فیروزه رنگ منحصربفرد آن و خواص معنوی سنگ است. با همراه داشتن یک سنگ فیروزه، انرژی مثبت زیادی را در وجود خود احساس خواهید کرد که این امر منجر به افزایش اعتماد به نفس و بهبود زندگی خواهد شد. علاوه بر خواص معنوی، سنگ فیروزه می‌تواند در تقویت قدرت بینایی، گردش خون بهتر، تسکین سردرد و گلو درد و … مفید باشد.

سنگ فیروزه با ترکیب شیمیایی CuAl6(PO4)(OH)8 4-5H2O به دسته سنگ‌های معدنی با ساختار فسفات تعلق دارد. فیروزه‌ها دارای ساختار متخلل بوده و به راحتی آب یا مواد اطراف خود را جذب می‌کنند. فیروزه‌ها به طور کلی حالتی مات داشته و رنگ آن‌ها بین آبی تا سبز متغیر خواهد بود. سنگ‌های فیروزه دارای سختی ۵ الی ۶ بوده که نشان می‌دهد مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل بیرونی ندارند، در نتیجه باید مراقب آن‌ها باشید.

پیشنهاد خرید

گوشواره زنانه (کد 7012)

تومان1,400,000تومان1,400,000خرید کنید

روش‌های احیای سنگ فیروزه

چنانچه سنگ فیروزه در تماس با آب داغ، لوازم آرایشی، مواد شیمیایی، حرارت بالا و … قرار گیرد به مرور زمان رنگ خود را از دست داده و به اصطلاح می‌میرد. برای جلوگیری از این اتفاق باید همیشه به هنگام ظرف شستن یا استحمام، آرایش کردن، تمیز کردن منزل با مواد سفید کننده و … جواهرات فیروزه را از دست خود خارج کنید اما اگر به هر دلیلی رنگ سنگ فیروزه شما حالت اولیه خود را از دست داد، چند روش برای احیای فیروزه وجود دارد.

  • یکی از روش‌های ساده‌ای که می‌توانید در منزل انجام دهید، تمیز کردن سنگ فیروزه با آب و پودر لباسشویی است. برای استفاده از این روش باید محلول آب و پودر لباسشویی را به آرامی بر روی سنگ فیروزه کشیده و سپس با یک پارچه نرم آن را تمیز کنید. دقت کنید که نباید از پارچه‌های نامناسب برای سنگ فیروزه خود استفاده کنید زیرا ممکن است خراش بر جای گذارد.
  • یکی از بهترین روش‌های احیای سنگ فیروزه در منزل، استفاده از نمک دریا است. تنها کافیست کمی نمک دریا تهیه کرده و جواهرات فیروزه خود را در آن قرار دهید. با کمی صبر مشاهده خواهید کرد که رنگ فیروزه شما کمی بهتر خواهد شد.
  • اگر نمک دریا در دسترس نبود، خاک هم همان کار را انجام می‌دهد. کمی خاک را در ظرفی ریخته و جواهرات فیروزه را در داخل آن خاک قرار دهید. چند ساعت صبر کنید تا تاثیر آن بر روی فیروزه را مشاهده نمایید.
  • تخصصی‌ترین و بهترین روش احیای سنگ فیروزه، رزین کاری است. در این روش متخصصان با تجربه از مواد خاصی برای احیای سنگ فیروزه استفاده می‌کنند تا سنگ به رنگ اولیه خود باز گردد. درصد پاسخ دادن این روش بسیار بالاتر از روش‌های قبلی بوده و به طور کامل جلای سنگ را بر می‌گرداند. با واکس زنی در این روش، سنگ فیروزه نسبت به شکل اولیه خود مقاومت بیشتری پیدا کرده و می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر عوامل بیرونی نشان دهد.

همانطور که اشاره شد بهترین راه برای نگهداری صحیح از سنگ فیروزه این است که مواظب تماس آن با مواد مضر باشید. روش‌های ذکر شده ممکن است نتوانند سنگ فیروزه شما را به حالت اولیه بازگرداند، در نتیجه با کمی دقت و رعایت نیازی به آن‌ها پیدا نخواهید کرد.

برای خرید فیروزه انواع جواهرات فیروزه تزئین شده با سنگ‌های فیروزه زیبای شجری و عجمی با بهترین قیمت موجود در بازار، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در فروشگاه فیروزه کارما تماس حاصل فرمایید. خرید از فروشگاه‌های معتبر خیال شما را بابت کیفیت سنگ و اصل بودن فیروزه راحت خواهد کرد و علاوه بر آن، قیمت مناسب‌تری هم به شما ارائه می‌دهند. محصولات موجود در فروشگاه ما با سنگ‌های فیروزه نیشابوری تزئین شده و جلوه بسیار خاصی به استایل شما خواهند بخشید.

 

 

11 thoughts on “نحوه احیای سنگ فیروزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X