ویژگی های انگشتر فیروزه زنانه

انگشتر فیروزه زنانه و ویژگی های انگشتر فیروزه زنانه

فواید بسیار سنگ فیروزه بر کسی پوشیده نیست و زیبایی ها و جذابیت این سنگ هر کسی را به خود مجذوب می کند، در این مقاله در فروشگاه فیروزه کارما به بررسی ویژگی های انگشتر فیروزه زنانه می پردازیم، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

انگشتر فیروزه دست ساز مردانه (کد 2002)

تومان15,744,000تومان15,744,000خرید کنید

ویژگی های انگشتر فیروزه برای خانم ها

 انگشتر فیروزه زنانه یکی از آیتم‌های بسیار جالب برای استایل خانم‌ها است که با توجه به سن و سلیقه خانم‌ها حتماً یک نوع از انگشتر فیروزه زنانه وجود خواهد داشت که نظر آن‌ها را جلب کرده و به نوعی مکمل استایل ایشان باشد. انگشتر فیروزه زنانه معمولاً از فیروزه عجمی ساخته می‌شود که رنگ آبی داشته و کاملاً ساده است. البته برای انتخاب انگشتر فیروزه دیگر هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی می‌توانید نگین انگشتر خود را از بین انواع فیروزه انتخاب کرده و به سازنده جواهرات بدهید تا دقیقاً مطابق سلیقه شما، پایه آن را بسازد. خانم‌ها می‌توانند برای پایه انگشتر فیروزه از فلز‌هایی مانند طلا، نقره یا استیل استفاده کنند که بهترین انتخاب جنس طلا است که نیاز به هیچ نوع نگهداری ندارد و همیشه ظاهر و قیمت خود را حفظ می‌کند. ترکیب سنگ فیروزه با برلیان هم زیباست که در بسیاری از جواهرات و زیورآلات زنانه به کار می‌رود.

یک انگشتر فیروزه زنانه خوب دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • طراحی خوب
  • سنگ خوش تراش و کامل
  • نداشتن لاخ در سنگ
  • مشخص بودن رگه های آن

انگشتر فیروزه در دست خانم خواص انگشتر فیروزه برای خانم ها

 

پیشنهاد خرید

تابلو فیروزه طرح بسم الله (کد 5001)

تومان2,397,638تومان2,397,638خرید کنید

فیروزه نیشابور اصل چه نوع سنگی است؟

از قدیم تا به امروز فیروزه نیشابور یکی از پرطرفدارترین، قشنگ ترین و خوش رنگ ترین نگین ها در مقایسه با انواع دیگر آن است. این نگین اقسام و رنگ های متنوعی دارد. که از میان آن ها می توان آبی تیره، روشن و یا سبز را نام برد. این محصول اقسام متنوعی دارد. که مطابق با آن می توان این گونه فیروزه ها را شناسایی کرد. این نوع سنگ ها را می توان از طریق رنگ ، معدنی که این محصول را از آن استحصال کرده و فرم ظاهری بازشناسی کرد.

سنگ فیروزه که در تولید انگشتر فیروزه به کار می‌رود، از کانی های ارزشمندی تولید می‌شود. که از دیدگاه‌های بسیاری از مردم و همچنین پزشکان قدیم، این کانی‌ها خواص درمانی و مرهم برای زخم بودند.

بسیاری از مردم، عقیده دارند که خواص انگشتر فیروزه به خاطر وجود این کانی ها می باشد. با این وجود باورهای اکثر مردم دنیا، علی الخصوص مردم ایران ،بر این می باشد که خواص انگشتر فیروزه در حدود نسبتاً زیادی به پدیده‌های غیرطبیعی و ماورایی مرتبط است.

در اسلام نیز پوشیدن انگشتر فیروزه برای مردان و زنان، به نوعی پیشنهاد شده است و در احادیث در مورد خواص این سنگ سخنان بسیاری آمده است از جمله اینکه: در استجابت دعا مفید است،  درد و بلا را از فرد دور می‌کند، باعث تقویت نور دیده فرد می‌شود و موارد زیادی از این قبیل که در احادیثی از معصومین روایت شده است.

بیشتر بخوانید:خواص سنگ فیروزه

انگشتر فیروزه زنانه

تفاوت فیروزه شجری و عجمی و ویژگی های انگشتر فیروزه زنانه

انگشتر فیروزه عجمی

انگشتر فیروزه عجمی یا همان نوع پاک و صافی که بدون رگه است و در بین عرب ها طرفداران بسیاری دارد اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها نوع رگه دار یا صاف فرقی چندانی ندارد و از انگشتر های فیروزه رگه دار که در بازار به اسم انگشتر فیروزه شجری عنکبوتی یا اسپایدر نیز شناخته می شود، مورد استقبال قرار می گیرد. آنچه که برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد، رنگ نگین فیروزه انگشتر می باشد.

انگشتر فیروزه شجری

آنچه در اغلب نگین فیروزه انگشترها وجود دارد، وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه ای و در موارد خیلی کم طلایی رنگ می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می باشد. این رگه ها گاها در طرح های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که به این حالت نگین فیروزه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را نگین فیروزه شجری می نامند.

اگر این رگه های روی نگین منظم، شفاف، خوش رنگ و زیبا باشد، باعث افزایش قیمت انگشتر فیروزه می شود. و اگر در نگین فیروزه، طرح های نامنظم و ناخالصی های روی آن به صورت نقطه و لکه هایی موجود باشد از قیمت انگشتر فیروزه کاسته خواهد شد. هر چه رگه هایی که بر روی فیروزه قرار دارند خوش نقش تر باشد، قیمت انگشتر فیروزه شجری افزایش می باید. اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی با توجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

 

11 thoughts on “ویژگی های انگشتر فیروزه زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X