چرا سنگ فیروزه می میرد؟

چرا سنگ فیروزه می میرد؟

شاید تا کنون برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا سنگ فیروزه می میرد؟ سنگ فیروزه به دلیل خواص درمانی و متافیزیکی که دارد، مورد توجه فرهنگ‌های مختلفی قرار گرفته و در بیشتر کشورها از آن برای تزئین جواهرات استفاده می‌کنند. این سنگ زیبا با رنگ خاص خود می‌تواند توجه همه را به خود جلب کند و بسته به ترکیبات موجود در سنگ، رنگ آن بین آبی تا سبز متغیر خواهد بود. با وجود رنگ بسیار زیادی سنگ فیروزه، در صورت قرار گرفتن در برخی از عوامل رنگ خود را از دست خواهد داد و یا به اصطلاح سنگ فیروزه شما می‌میرد. برای برگرداندن رنگ سنگ فیروزه راه‌های مختلفی وجود دارد اما ممکن رنگ جواهرات شما زیبایی اولیه را نداشته باشد پس بهتر است از همان ابتدا از سنگ فیروزه مراقبت کنید تا دچار تغییر رنگ نشود.

پیشنهاد خرید

انگشتر فیروزه دست ساز مردانه (کد 2002)

تومان15,744,000تومان15,744,000خرید کنید

مهم ترین دلایل مردن سنگ فیروزه

بهترین راه برای نگهداری و محافظت از سنگ فیروزه، آشنایی با عواملی است که می‌توانند سبب تغییر سنگ فیروزه شوند. دلایل اینکه چرا سنگ فیروزه می میرد عبارتند از:

  • نور مستقیم خورشید: از جمله دلایلی که می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر روی سنگ فیروزه بگذارد، تابش مستقیم نور خورشید است. اگر برای مدت زمان طولانی جواهرات فیروزه خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، رنگ خود را از دست خواهند داد و دیگر جلوه‌ اولیه را ندارند. برخی از افراد تصور می‌کنند با قرار دادن سنگ فیروزه در جلوی آفتاب می‌توان آن را خشک یا ضدعفونی کرد اما در واقع این کار کاملا اشتباست.
  • حرارت بالا: قرار دادن سنگ فیروزه بر روی بخاری یا شوفاژ، اثری مانند نور مستقیم خورشید داشته و می‌تواند خرابی سنگ فیروزه را به همراه داشته باشد.
  • مواد شیمیایی: یکی از مضرترین مواد برای سنگ فیروزه، مواد شیمیایی است که می‌توانند در بازه زمانی کوتاهی باعث از بین رفتن رنگ سنگ فیروزه شوند. مواد شیمیایی در سفید کننده‌ها، حشره کش، لکه بر، گریس، نفت و … یافت شده و با توجه به کاربرد این مواد در زندگی روزمره، جواهرات شما در معرض مواد شیمیایی قرار خواهند گرفت. برای اینکه سنگ فیروزه نمیرد، بهتر است پیش از استفاده از آن‌ها جواهرات خود را از دست خارج کرده و سپس به مواد شیمیایی نزدیک شوید.

چرا سنگ فیروزه می میرد؟

  • آب داغ: سنگ فیروزه دارای درجه سختی 5 الی 6 بوده و این عدد نشان می‌دهد که سنگ حساسی است و در مقابل آب داغ هم آسیب پذیر است. اگر سنگ فیروزه در تماس با آب داغ باشد، در کوتاه مدت رنگ خود را از دست داده و تبدیل به فیروزه مرده می‌شود. اطمینان حاصل کنید که در طول تماس دست با آب داغ، انگشتر فیروزه را از دست خارج کرده و از تماس آب داغ با آن خودداری می‌کند. هم‌چنین در طول حمام هم مواظب جواهرات فیروزه خود باشید تا آب داغ آن‌ها را خراب نکند.
  • لوازم آرایشی: شاید این نکته را ندانید اما لوازم آرایشی به دلیل وجود اسانس‌های مختلف، باعث تغییر رنگ سنگ فیروزه خواهند شد. عطر و ادکلن هم می‌تواند رنگ سنگ فیروزه را تغییر داده و به مرور زمان اثرات مخربی بر جای گذارد. اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید، ابتدا لباس پوشیده و عطر یا ادکلن خود را بزنید، سپس جواهرات فیروزه خود را استفاده نمایید.
  • روغن‌ها: روغن‌ها هم می‌توانند خاصیتی مانند آب داغ نشان داده و در صورت تماس با سطح سنگ فیروزه، رنگ آن را کدر کند. برای اینکه روغن‌ تماسی با سنگ فیروزه پیدا نکند، در طول آشپزی جواهرات خود را از دست خارج کرده و پس از آشپزی دوباره آن‌ها را استفاده کنید.
پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6064)

تومان240,000تومان240,000خرید کنید

سنگ فیروزه مرده نخرید

با وجود اینکه سنگ‌های فیروزه مصنوعی زیادی در بازار وجود دارد، هنگام خرید باید اطمینان حاصل کنید که فیروزه‌ اصل نیشابور در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای این امر بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر و با تجربه انجام دهید. فروشگاه کارما از جمله فروشگاه‌هایی است که سال‌ها در این زمینه تجربه داشته و جواهرات آن با سنگ فیروزه اصل نیشابور تزئین شده‌اند. چنانچه به دنبال خرید جواهرات فیروزه با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بازار هستید، درخواست خود را با کارشناسان ما در فروشگاه کارما مطرح کنید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد. تمام فیروزه‌های بکار رفته در محصولات فروشگاه فیروزه کارما دارای جنسی مرغوب بوده و طول عمر بالایی هم دارند.

 

11 thoughts on “چرا سنگ فیروزه می میرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X