بهترین نوع فیروزه کدام است؟

بهترین نوع فیروزه

در این مقاله به بررسی اینکه بهترین نوع فیروزه کدام است می پردازیم با ما همراه باشید. فیروزه یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های تزئینی است که از دیرباز به خاطر ظاهر منحصربفرد و مزایای خاص خود مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. فیروزه نزدیک به 6000 سال است که در تاریخ بشر وجود داشته و یکی از کاربردهای رایج آن نگین جواهر در انگشتر است. سنگ فیروزه دارای رنگ بندی متنوعی بوده و رنگ آن بین آبی تا سبز متغیر است. این سنگ حاوی مس و آهن است؛ هر چه عنصر دوم بیشتر باشد، فیروزه سبزتر است. البته لازم به ذکر است که سنگ فیروزه با رنگ آبی متفاوت خود شناخته می‌شود و این رنگ به قدری محبوب است که نام رنگ ” فیروزه‌ای” را بر آن گذاشته‌اند. این سنگ ممکن است با گذشت زمان رنگ زنده خود را از دست بدهد. به دلیل ساختار متخلخل فیروزه می‌توان آن را با موم و رزین آغشته کرد تا شکوه اولیه خود را به دست آورد.

پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6033)

تومان1,260,000تومان1,260,000خرید کنید

تاریخچه و قدرت جادویی سنگ فیروزه

فیروزه را به دلیل رنگ آبی زیبا و چشم نواز آن، سنگ بهشت ​​می‌نامند. سنگ فیروزه از سال‌ها پیش از میلاد مسیح توسط فرمانروایان مصر باستان مورد توجه قرار گرفت و در آن زمان اشراف زادگان از سنگ فیروزه برای جواهرات خود استفاده می‌کردند. در ایران سنگ فیروزه کاربرد وسیع‌تری داشت و از آن برای تزئین اماکن مختلف استفاده می‌شد. آمریکاییان بومی هم عقیده زیادی به خواص درمانی و معنوی سنگ فیروزه داشتند. پس از ورود سنگ فیروزه به بازار اروپا، کشورهایی اروپایی هم به طور گسترده از این سنگ در جواهرات خود استفاده کردند.

این سنگ نماد ارزش‌هایی مانند سخاوت، صداقت و فداکاری بوده و به شما کمک می‌کند تا اعتماد بنفس خود را افزایش دهید. همچنین خلاقیت را توسعه داده و به پیشرفت بیشتر در زندگی کاری و فردی کمک زیادی می‌رساند. در کنار خواص معنوی سنگ فیروزه، برای درمان برخی از بیماری‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور مثال سنگ فیروزه می‌تواند تاثیر خوبی بر دردهای ناشی از سر درد، دل درد، گلو درد و چشم درد داشته باشد. در گذشته اعتقاد داشتند هر زمان سنگ فیروزه تغییر رنگ داد، بدین معناست که صاحب آن در خطر است. این تغییر را نشان دهنده این می دانستند که فرد باید بیشتر مراقب خود باشد. امروزه می‌دانیم که تغییر رنگ فیروزه می‌تواند در اثر قرار گرفتن در معرض نور، مواد آرایشی یا مواد شوینده رخ می‌دهد.

آشنایی با بهترین نوع فیروزه برای انگشتر

 

پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6032)

تومان450,000تومان450,000خرید کنید

انواع سنگ فیروزه

سنگ زیبای فیروزه بسته به رنگ بندی خود در دو دسته بندی کلی جای می‌گیرد .

  • سنگ فیروزه شجری: دسته‌ای از سنگ‌های فیروزه وجود دارند که رنگ پس زمینه و کلی آن آبی تا سبز است اما بر روی آن رگه‌های طلایی و تیره‌ای هم مشاهده می‌شود که این رگه‌ها جذابیت آن را دوچندان می‌سازد. سنگ فیروزه شجری دارای تنوع رنگی و طرحی زیادی بوده و شکل خاصی به جواهرات هدیه می‌دهد؛ در عین حال قیمت مناسب‌تری نسبت به سنگ فیروزه عجمی دارد.
  • سنگ فیروزه عجمی: سنگ فیروزه عجمی به صورت یکدست رنگ آبی داشته و هیچ ناخالصی بر روی رنگ آبی آن مشاهده نمی‌شود. یکدست بودن سنگ فیروزه سبب شده که علاقمندان زیادی در کشورهای عربی داشته باشد و قیمت آن هم به نسبت سنگ فیروزه شجری بیشتر باشد.
پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6030)

تومان810,000تومان810,000خرید کنید

بهترین نوع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه در مناطق مختلف سراسر دنیا یافت می‌شود که بسته به شرایط معدن و سنگ مادر، دارای خصوصیات فیزیکی متفاوتی هستند. به طور مثال سنگ معدن 1 نسبت به سنگ معدن 2 متخلل‌تر بوده و در نتیجه آسیب پذیری بیشتری نسبت به عوامل بیرونی دارد. اگر بخواهیم با بررسی همه موارد بهترین نوع سنگ فیروزه را انتخاب کنیم، بدون شک سنگ فیروزه نیشابور حرف اول را می‌زند.

سنگ فیروزه نیشابور دارای درجه سختی بیشتری نسبت به فیروزه معادن کشورهای دیگر است و همین موضوع سبب می‌شود تا رنگ و حالت خود را برای طولانی مدت حفظ نماید. علاوه بر درجه سختی، رنگ‌های فیروزه موجود در معادن نیشابور بسیار خاص بوده و هیچ جای دنیا نمی‌توان مثل آن‌ها پیدا کرد. در معدن فیروزه نیشابور هر دو نوع سنگ فیروزه عجمی و شجری در بازه رنگی سبز تا ابی یافت شده که پس از استخراج برای استفاده در جواهرات و محصولات فیروزه کوب به کارگاه‌های مختلف سراسر شهر ارسال می‌شوند.

سنگ فیروزه نیشابور یکی از شناخته شده‌ترین سنگ‌های ایرانی است که بین کشورهای دیگر هم محبوبیت زیادی کسب کرده و معمولا ترجیح می‌دهند جواهرات فیروزه خود را با نگین نیشابوری تزئین کنند.

11 thoughts on “بهترین نوع فیروزه کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X