استفاده از سنگ عقیق چه مزایایی دارد؟

استفاده از سنگ عقیق چه مزایایی دارد؟

یکی از سنگ‌های تزئینی منحصربفرد، سنگ عقیق است که با رنگ خاص خود توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این سنگ در تزئین جواهرات مختلف و وسایل تزئینی کوچک نظیر مجسمه‌ها کاربرد دارد. سنگ عقیق در تاریخ ایران باستان جایگاه ویژه‌ای داشته و از آن برای انواع طلسم جادوگری استفاده می‌شد. امروزه خواص زیادی برای سنگ عقیق یافت شده که همین خواص در کنار شکل ظاهری خوب آن را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای انواع سلیقه‌ها و جواهرات می‌سازد.

سنگ عقیق در قیمت‌های مختلفی یافت می‌شود که برخی از مدل‌های آن نسبت به سایر انواع قیمت بیشتری داشته و تعداد زیادی از آن‌ها با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایای استفاده از سنگ عقیق بپردازیم.

پیشنهاد خرید

گوشواره زنانه (کد 7012)

تومان1,400,000تومان1,400,000خرید کنید

خواص سنگ عقیق

سنگ عقیق به خانواده کوارتز متعلق بوده و دارای سختی6.5 الی 7 است که آن را در رده سنگ‌هایی با سختی متوسط قرار می‌دهد. سنگ عقیق به صورت لایه به لایه تشکیل شده و دلیل لایه‌های مختلف در ساختار سنگ هم همین موضوع است.

سنگ عقیق
سنگ عقیق

سنگ عقیق خواص متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • سنگ عقیق می‌تواند موجب تقویت بینایی انسان شود به همین دلیل گاهی اوقات در ساخت سرمه از ترکیبات آن کمک می‌گیرند. با این سنگ می‌توان درخشش بیشتری به چشمان خود هدیه دهید.
  • سنگ عقیق قادر است در مدت زمان کوتاهی خونریزی لثه را متوقف کند.
  • سنگ عقیق بر روی استحکام دندان‌ها موثر بوده و آن‌ها را تقویت می‌کند.
  • این سنگ با ایجاد تعادل در بخش‌های مختلف بدن، حس بهتری در فرد ایجاد خواهد کرد.
  • عقیق می‌تواند باعث تسکین دردهای مختلف شود. اگر احساس کمر درد داشته یا درد عضلانی را تجربه می‌کنید، همراه داشتن سنگ عقیق به تسکین دردها کمک خواهد کرد.
  • این سنگ قادر است حس آرامش بیشتری به فرد منتقل کرده و مانع از ایجاد ترس شود.
  • برخی معتقدند که سنگ عقیق می‌تواند باعث تقویت بخش‌های مختلف بدن شوند. سنگ عقیق می‌تواند به بهبود عملکرد مغز، سیستم گوازشی، سیستم شنوایی انسان، اندام‌های داخلی نظیر کبد کمک رساند.
  • سنگ عقیق در تقویت رشد جنین اثرگذار است.
  • در افرادی که افسردگی داشته یا میل به خودکشی وجود دارد، سنگ عقیق می‌تواند به بهبود روحیه آن‌ها کمک کرده و با تزریق انرژی مثبت مانع از ورودی افکار منفی در ذهن فرد شود.
  • اعتقاد بر این است که سنگ عقیق موجب خوش شانسی شده و باعث افزایش طول عمر می‌شود. اگر در شرایط استرس زایی قرار می‌گیرید، سنگ عقیق با خوش شانسی بیشتر می‌تواند به گذر از این شرایط کمک کند.
سنگ عقیق
سنگ عقیق
پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1326)

تومان514,000تومان514,000خرید کنید

بهره مندی از خواص سنگ عقیق

برای بهره مندی از خواص سنگ عقیق راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان آن را به صورت سنگ نگهداری کرد یا برای تزئین انواع جواهرات آن را به کار برد. عمده کاربرد سنگ عقیق در نگین انگشترها است که توسط خانم‌ها و آقایان مورد استقبال قرار می‌گیرد. سنگ عقیق دارای رنگ بندی متنوعی بوده و بسته به سلیقه خود می‌تواند سنگی زیبا برای جواهرات خود انتخاب نمایید. سنگ عقیق در تزئین گردنبند، گوشواره، انگشتر، دستبند و ست کامل جواهرات کاربرد داشته و تعداد نگین‌های روی جواهرات بسته به نظر خود شما قابل تغییر است. با جواهرات تزئین شده با سنگ عقیق می‌توانید به بهبود روحیه خود کمک کرده و حس بهتری تجربه کنید.

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1325)

تومان372,000تومان372,000خرید کنید

درباره ما

در مجموعه کارما میتوانید انواع سنگ فیروزه و عقیق را سفارش دهید همچنین سفارش ساخت فیروزه، سفارش ساخت نقره، طلا و جواهرات را با مدل و طرح دلخواه بدهید. جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق تماس با ما در ارتباط باشید.

 

 

11 thoughts on “استفاده از سنگ عقیق چه مزایایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X