چگونه یک جواهرساز شویم؟

چگونه یک جواهرساز شویم؟

به عنوان یک جواهرساز، شما دارای طیف گسترده ای از مهارت ها و مسئولیت ها هستید. علاوه بر داشتن دانش استثنایی در مورد فلزات، جواهرات و سنگ ها، شما همچنین مسئول به روز ماندن با آخرین تکنیک های مونتاژ، مد جهانی جواهرات و روند هستید. در حالی که وظایف روزانه متنوع است، یک جواهرساز ممکن است مسئول موارد زیر باشد:

  • ایجاد مدل‌ها و سپس قالب‌گیری فلزات و سنگ‌های گرانبها مثل سنگ فیروزه، عقیق، یاقوت و…در صورت نیاز برای ایجاد جواهرات جدید و منحصر به فرد.
  • تعمیر قطعات جواهرات با برش قطعه اضافی، کاهش اندازه، ترمیم گیره ها و غیره.
  • کار بر روی سنگ ها و کنده کاری آنها برای ست کردن و تثبیت آنها در جواهرات.
  • جلا دادن و صاف کردن مفاصل زبر روی جواهرات.
  • ارزیابی و تحقیق در مورد کیفیت فلزات، گوهرها و سنگها
  • درک کسب و کار، هزینه نیروی کار، هزینه مواد و سایر هزینه ها برای تعیین هزینه تولید برای به دست آوردن حاشیه سود.

 یک جواهرساز

برای مروری کوتاه بر این حرفه، به موارد زیر نگاهی بیندازید.

  • سطح تحصیلات مورد نیاز در این حرفه دیپلم دبیرستان می باشد.
  • آموزش موثر ، در حین کار و با بدست آوردن تجربه انجام می شود.
  • مهارت های کلیدی مورد نیاز این حرفه عبارتند از زبردستی ، داشتن نگاه هنری و جزئیات گرایی.
  • میانگین درآمد سالیانه از این حرفه و شغل در اداره آمار کار ایالات متحده 41900 دلار ، برآورد شده است.
پیشنهاد خرید

انگشتر فیروزه زنانه 4 نگین

تومان2,480,000تومان2,480,000خرید کنید

وظایف معمول روزانه ی جواهر سازان چیست؟

هنر جواهرسازی یکی از حرفه هایی در صنایع دستی باستانی است که تا به امروز پابرجا مانده است. جواهرسازان با استفاده از فلزات، نگین ها و سایر موارد، طرح های زیبا و خلاقانه ای را برای انگشتر، گردنبند، دستبند و سایر جواهرات ارائه می دهند، از جمله جواهرات مرسوم که مورد استفاده عموم قرار میگیرد انگشتر فیروزه، دستبند فیروزه، انگشتر عقیق و… می باشد. برخی از آنها از تکنیک های جدید و رایانه های CAD برای تجسم و خودکارسازی فرآیند استفاده می کنند در حالی که برخی دیگر از تکنیک های قدیمی مانند برش سنگ، فلزکاری و حکاکی دستی بهره می برند. علاوه بر طراحی و ساخت جواهرات جدید، جواهر سازان همچنین ممکن است تغییر اندازه و تعمیر جواهرات موجود را نیز انجام دهند. هنر جواهرسازی نه تنها به عنوان یک صنعت دستی بلکه به عنوان یک هنر زیبا و با ارزش شناخته شده است.

جواهرساز بودن یک گزینه شغلی سرگرم کننده و چالش برانگیز است که اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک جواهرساز هستید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید: 

  •  آموزش رسمی در زمینه جواهرسازی دریافت کنید.برنامه های مختلفی در دسترس است، از برنامه های گواهینامه گرفته تا دوره های کاردانی و کارشناسی. آموزش رسمی مهارت ها و دانشی را که برای موفقیت در صنعت جواهرسازی نیاز دارید به شما آموزش می دهد.
  • به عنوان یک شاگرد تجربه کسب کنید.  ترمیم، پرداخت و کنده کاری از کارهای کاربردی جواهرساز است. شما می توانید این هنر را با پیوستن به عنوان یک کارآموز با یک جواهرساز حرفه ای یاد بگیرید. شما می توانید پس از اتمام دوره دبیرستان یا برنامه ساخت جواهرات به کارآموزی بپیوندید. برنامه های جواهرسازی و آموزش های حرفه ای به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا به شما فرصت کافی برای کار به عنوان یک شاگرد برای یادگیری جنبه های عملی را در حین آموزش بدهد. بسیاری از جواهرسازان مستقیماً بعد از دبیرستان شما را به عنوان شاگرد می پذیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به آموزش قبلی نیاز داشته باشند.
  •  نمونه کارها را بسازید. پس از اتمام تحصیلات و آموزش، می توانید برای شغل در این صنعت اقدام کنید. تهیه نمونه کارها اولین قدم برای ورود به صنعت جواهرسازی است. با گرفتن عکس های باکیفیت از جواهرات اصلی که طراحی کرده اید، هر یک از کارهای گذشته خود را با دقت جمع آوری کنید.
  • می‌توانید مجموعه‌ای آنلاین از کارهایتان را جمع‌آوری کنید، یا می‌توانید آن را در یک پوشه چاپی جمع‌آوری کنید تا با مدیر استخدام خود آنها را به نمایش بگذارید.
  •  گواهینامه بگیرید.چندین گواهینامه مختلف برای جواهرسازان وجود دارد. دریافت گواهینامه می تواند مهارت ها و دانش شما را به کارفرمایان بالقوه نشان دهد.
  • برای شغل اقدام کنید. اغلب، زمانی که شغلی را به عنوان جواهرسازی شروع می کنید، باید از یک موقعیت ابتدایی شروع کنید. به عنوان جواهر فروش نیمکتی، می توانید در کارخانه های تولیدی، فروشگاه های خرده فروشی، تعمیرگاه ها یا نمایشگاه های جواهرات کار پیدا کنید.
  • شبکه با جواهرسازان دیگر. شبکه یک راه عالی برای یادگیری در مورد فرصت های شغلی و به پا در خانه است. در رویدادهای صنعت جواهرات شرکت کنید و به جوامع آنلاین بپیوندید تا با سایر جواهرسازان ارتباط برقرار کنید.
  • یادگیری مستمر: با آخرین روندها، تکنیک ها و فن آوری ها در صنعت جواهرات به روز باشید. برای گسترش دانش و مهارت های خود در کارگاه ها، سمینارها و نمایشگاه های تجاری شرکت کنید. درگیر یادگیری مداوم برای رقابت و سازگاری در این زمینه در حال تحول باشید.

 یک جواهرساز

پیشنهاد خرید

انگشتر فیروزه زنانه

تومان2,057,600تومان1,150,000خرید کنید

برای تبدیل شدن به یک جواهر ساز به چه تحصیلاتی نیاز دارید؟

برای تبدیل شدن به یک جواهر ساز، نیاز به تحصیلات خاصی نیست، اما داشتن حداقل مدرک دیپلم توصیه می‌شود. برخی دانشکده‌های فنی و مدارس تجاری دوره‌های آموزشی در زمینه ساخت جواهرات ارائه می‌دهند که شامل یادگیری CAD، طراحی و کار با فلز و سنگ‌های قیمتی است. البته بسیاری از جواهرسازان هنر خود را با انجام آموزش‌های حین کار به دست آورده‌اند. در هر صورت، برای یادگیری این هنر، حداقل یک سال زمان لازم است.

جواهر سازان کجا کار می کنند؟

تولید کنندگان جواهر ممکن است در فروشگاهی کار کنند و به پرسش‌های مشتریان پاسخ دهند و قطعات را در کارگاهی در محل طراحی کنند. بعضی دیگر یک استودیو خانگی دارند که در آن جواهرات را تولید و از طریق یک فروشگاه آنلاین به فروش می‌رسانند. طبق آمار دفتر آمار کار و اشتغال آمریکا، در سال 2020، 43 درصد از تولیدکنندگان جواهر و سنگ‌های قیمتی و فلزات ارزشمند ، خودشان کسب کار خود را راه اندازی کرده بودند و 16 درصد دیگر در صنعت تولید جواهر کار می‌کردند. اکثر آنها به صورت تمام وقت کار می‌کردند.

به عنوان جواهر فروش چقدر می توانید درآمد داشته باشید؟

دستمزد جواهرسازان به عوامل مختلفی بستگی دارد، زیرا برخی از آنها جواهرات خود را به صورت آنلاین یا در نمایشگاه های تجاری می فروشند و برخی دیگر در خرده فروشی ها کار می کنند. حقوق متوسط جواهرسازان و کارگران سنگ های قیمتی و فلزات در سال 2020، طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، 41900 دلار بوده است. این در حالی است که کمیسیونی برای کار در خرده فروشی ها نیز محاسبه می شود. با توجه به این عوامل، دستمزد جواهرسازان ممکن است متفاوت باشد.

آیا جواهرساز بودن سخت است؟

جواهرساز شدن آسان نیست، اما قطعاً با تلاش و فداکاری امکان پذیر است. این شغل به ترکیبی از توانایی هنری، مهارت های فنی و دانش تجاری نیاز دارد. جواهرسازان باید بتوانند جواهرات طراحی کنند، سنگ ها را ست کنند و از انواع ابزار و ماشین آلات استفاده کنند. آنها همچنین باید بتوانند با مشتریان کار کنند تا نیازهای آنها را درک کنند و جواهراتی بسازند که آنها را دوست داشته باشند.

اگر به جواهرات علاقه دارید و میل شدیدی به یادگیری دارید، ممکن است جواهرساز شدن شغل مناسبی برای شما باشد. این کار می تواند چالش برانگیز باشد، اما همچنین بسیار با ارزش است. جواهرسازان می توانند جواهرات زیبا و منحصر به فردی بسازند که مردم برای تمام عمر آنها را گرامی می دارند.

آیا شغل جواهرسازی درامد خوبی دارد؟

ساخت جواهرات شغلی عالی برای افرادی است که خلاق، جزئیات گرا هستند و به مد علاقه دارند. جواهرات به طور متوسط 28.05 دلار در ساعت درآمد دارند که بالاتر از میانگین ملی برای همه مشاغل است. چشم انداز شغلی برای جواهرسازان نیز خوب است، به طوری که اداره آمار کار پیش بینی می کند که اشتغال در این زمینه از سال 2020 تا 2030 ،7 درصد رشد خواهد کرد، تقریباً به سرعت متوسط برای همه مشاغل.

اگر علاقه مند به جواهرسازی هستید، توصیه می کنم تحقیقات خود را انجام دهید و رویاهای خود را دنبال کنید. این یک شغل عالی است که می تواند هم سودآور و هم لذت بخش باشد.

11 thoughts on “چگونه یک جواهرساز شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *