راهکارهای نگهداری و تمیز کردن انگشتر فیروزه

راهکارهای نگهداری و تمیز کردن انگشتر فیروزه

یکی از زیباترین جواهراتی که می‌توانید با هر نوع لباس و استایلی ست کنید، جواهرات تزئین شده با سنگ فیروزه است. سنگ فیروزه رنگی بین آبی تا سبز داشته و ظاهری جذاب به هر جواهری هدیه می‌دهد؛ علاوه بر آن به دلیل خواص معنوی و درمانی خاصی که سنگ فیروزه دارد، محبوبیت زیادی بین جوامع مختلف پیدا کرده و سال‌های زیادی است که از آن استفاده می‌شود.

محبوب‌ترین کاربرد سنگ فیروزه، استفاده از آن به عنوان نگین انگشتر است. انگشتر فیروزه با گذشت زمان به دلیل استفاده مداوم و قرار گرفتن در معرض هوا یا گرما، دچار تغییر رنگ شده یا نیاز به احیا سازی پیدا می‌کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل لازم است چند نکته را مرور کنید که به شما در نگهداری و تمیز نگه داشتن سنگ فیروزه کمک می‌کنند.

نکات مهم در نگهداری انگشتر فیروزه

برای اینکه انگشتر فیروزه شما دچار تغییر رنگ نشود لازم است نکات زیر را جدی بگیرید.

نکات مهم در نگهداری انگشتر فیروزه
نکات مهم در نگهداری انگشتر فیروزه

از مواد شیمیایی مانند سفید کننده استفاده نکنید.

به هیچ عنوان برای تمیز کردن سنگ فیروزه از مواد شیمیایی استفاده نکنید و اجازه تماس آن با سنگ را نیز ندهید. از آنجایی که انگشتر فیروزه همیشه در دست است، ممکن است حین تمیز کردن نقاط مختلف منزل با مواد شیمیایی یا سفید کننده‌ها تماس پیدا کرده و دچار رنگ شود. بهترین کار این است که پیش از هر کاری جواهرات را از دست خود خارج کرده و مانع از تماس سفید کننده با آن شوید.

سنگ فیروزه نباید با آب داغ برخورد داشته باشد.

قبل از اینکه دوش بگیرید یا با آب داغ ظرفی را بشویید، حتما جواهرات فیروزه خود را از دست خارج کرده و سپس کار خود را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین علل تغییر رنگ سنگ فیروزه، تماس با آب داغ است.

انگشتر فیروزه نباید برای طولانی مدت در معرض نور خورشید یا گرما قرار گیرد.

یکی دیگر از علل تغییر رنگ سنگ فیروزه، حرارت بالا است. اگر برای مدت زمان طولانی نور خورشید بر سنگ تابیده یا در کنار بخاری قرار گیرد، امکان تغییر رنگ فیروزه وجود دارد. برخی از افراد گمان می‌کنند با قرار دادن سنگ فیروزه در معرض آفتاب، ضدعفونی می‌شود اما این کار باعث مردن فیروزه خواهد شد.

هنگام آشپزی سنگ فیروزه را از دست خارج کنید

در طول آشپزی ممکن است سنگ در معرض حرارت زیادی قرار بگیرد یا ذرات روغن بر روی آن بریزند، در نتیجه بهترین راه برای محافظت از سنگ فیروزه دور کردن آن از محیط آشپزخانه است.

تمیز کردن سنگ فیروزه

بهترین راه برای تمیز کردن سنگ فیروزه این است که با یک برس نرم یا پارچه‌ لطیف مواد روی سنگ فیروزه را پاک کنید. نباید فشار زیادی به سنگ وارد کنید، بلکه به آرامی پارچه را روی سنگ کشیده و کثیفی‌ها را تمیز کنید. راه دیگر این است که سنگ فیروزه خود را به فردی متخصص بسپارید تا بدون آسیب به سنگ فیروزه، آن را تمیز کند.

نکات مهم در نگهداری انگشتر فیروزه
نکات مهم در نگهداری انگشتر فیروزه
پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه رگه طلایی (کد 6018)

تومان2,772,000تومان2,772,000خرید کنید

اگر قصد دارید تمیز کردن سنگ فیروزه را خودتان انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

همانطور که اشاره شد باید یک پارچه یا برس نرم تهیه کنید تا بتوان به وسیله آن کثیفی‌های روی سنگ را از بین برد.

بهتر است کمی صابون یا مایع ظرفشویی را با آب ولرم ترکیب کرده و محلول پاک کننده تهیه کنید. به هیچ عنوان از مواد شیمیایی یا پاک کننده‌های قوی استفاده نکنید.

پارچه را به محلول آغشته کرده و به آرامی بر روی سنگ فیروزه بکشید. فشار زیاد به سنگ وارد نکنید زیرا می‌تواند باعث خراشیدگی بر روی سطح آن شود.

سنگ فیروزه را آب ولرم بشویید تا تمام ذرات صابون از روی آن پاک شود.

با یک پارچه نرم، سنگ فیروزه را خشک کنید. به هیچ عنوان برای خشک کردن سنگ فیروزه از سشوار یا بخاری کمک نگیرید زیرا این دو باعث تغییر رنگ فیروزه خواهند شد.

جهت خرید و مشاوره انواع انگشتر فیروزه، دستبند فیروزه، ست و سرویس فیروزه و… میتوانید در مجموعه کارما با کارشناسان ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

13 thoughts on “راهکارهای نگهداری و تمیز کردن انگشتر فیروزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *