فیروزه سبز چگونه بوجود می آید؟

فیروزه سبز

کمتر کسی است که نام سنگ زیبای فیروزه را نشنیده باشد. این سنگ با ظاهر خیره کننده خود توجه هر ببینده‌ای را جلب خواهد کرد و بهترین گزینه برای تزئین جواهرات به شمار می‌رود. سنگ فیروزه از قرن‌ها قبل از میلاد مسیح مورد توجه فرهنگ‌های مختلف قرار گرفته و این علاقه تا به امروز ادامه داشته است.

پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6064)

تومان240,000تومان240,000خرید کنید

رنگ بندی سنگ فیروزه و دلیل رنگ سبز آن

سنگ فیروزه نوعی فسفات آبدار طبیعی آلومینیوم با درجه سختی حدود 6 است که به رنگ آبی خاص خود شناخته می‌شود اما در واقع شامل طیف رنگی وسیعی از آبی تا سبز است. بسته به شرایط تشکیل سنگ فیروزه و مشخصات فیزیکی سنگ مادر، ممکن است تغییرات رنگی در خود سنگ فیروزه اعمال شود.

سنگ فیروزه در مکان‌های خشک و در رسوبات مس شکل می‌گیرد. از آنجایی که سنگ فیروزه دارای ترکیبات مختلفی نظیر مس، آهن و کروم است، درصد هر کدام از آن‌ها تعیین کننده رنگ آن خواهد بود. اگر مس سنگ بیشتر باشد، رنگ آبی آن بیشتر از سایر رنگ‌ها به چشم می‌آید اما چنانچه سنگ مادر ناخالصی داشته باشد و میزان کروم و آهن آن بیشتر باشد، رنگ فیروزه به سمت سبز پیش می‌رود. همانطور که اشاره شد مس عنصر اصلی در ترکیب فیروزه است، هرچه رنگ فیروزه به آبی نزدیک‌تر باشد، کیفیت بهتر و ارزش بیشتری دارد.

پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6063)

تومان246,000تومان246,000خرید کنید

انواع سنگ فیروزه

سنگ فیروزه بسته به رنگ بندی و وجود ناخالصی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • سنگ فیروزه عجمی: محبوب‌ترین نوع سنگ فیروزه در کشورهای آسیایی، سنگ فیروزه عجمی است که فاقد هر گونه ناخالصی بوده و به صورت یکدست آبی است. این سنگ ارزش زیادی دارد و از آن برای تزئین جواهرات مختلف استفاده می‌کنند.
  • سنگ فیروزه شجری: این سنگ دارای ناخالصی‌هایی از سمت سنگ مادر است که باعث ایجاد رگه‌هایی بر روی سنگ فیروزه می‌شود، به همین دلیل به آن سنگ فیروزه شجری می‌گویند. سنگ فیروزه شجری به نسبت سنگ فیروزه عجمی قیمت پایین‌تری دارد اما تمام خواص سنگ فیروزه را به همراه خواهد داشت.

فیروزه سبز

پیشنهاد خرید

سنگ فیروزه (کد 6062)

تومان208,000تومان208,000خرید کنید

خواص درمانی سنگ فیروزه چیست؟

فرقی نمی‌کند سنگ فیروزه از چه نوعی و با چه رنگی باشد، در هر صورت خواص درمانی خاصی دارد که آن را از سایر سنگ‌ها متمایز می‌سازد:

  • همراه داشتن سنگ فیروزه با جذب انرژی‌های مثبت، باعث بهتر شدن روحیه فرد خواهد شد.
  • این سنگ اعتماد بنفس را افزایش داده و آرامش زیادی به فرد هدیه می‌دهد.
  • سنگ فیروزه می‌تواند برای تسکین سر درد، دل درد و چشم درد مفید باشد.
  • برای تقویت بینایی مفید است.
  • به گردش خون بهتر و تقویت تارهای صوتی کمک می‌کند.
  • بر تقویت تمرکز و قدرت ادراک موثر است.
  • علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی سنگ فیروزه

در گذشته اعتقاد بر این بود که انگشتر فیروزه می‌تواند از فرد در برابر بلای مختلف محافظت کرده و مانع از ورود آسیب به وی شود. در یک بازه زمانی سربازان علاقه زیادی به حمل سنگ فیروزه داشتند زیرا تصور می‌کردند این سنگ به خوبی از آن‌ها در برابر دشمن محافظت خواهد کرد. امروزه می‌دانیم که این سنگ می‌تواند با تقویت روحیه فرد، حس آرامش بیشتری به او داده و کیفیت زندگی روزمره او را بالاتر ببرد.

برای خرید انواع جواهرات فیروزه شجری و عجمی با بهترین قیمت موجود در بازار، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در کارما تماس حاصل فرمایید. خرید از فروشگاه‌های معتبر خیال شما را بابت کیفیت سنگ و اصل بودن فیروزه راحت خواهد کرد و علاوه بر آن، قیمت مناسب‌تری هم به شما ارائه می‌دهند.

 

11 thoughts on “فیروزه سبز چگونه بوجود می آید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X