انواع سنگ فیروزه مناسب جواهرات

تعدادی سنگ فیروزه برای استفاده در جواهرات

برای تزئین جواهرات سنگ‌های زیبای زیادی در طبیعت یافت می‌شوند اما سنگ فیروزه با رنگ منحصربفرد و خواص متعدد گزینه بسیار مناسبی از همه لحاظ خواهد بود. این سنگ با رنگ بندی جذاب پاسخ گوی نیاز همه سلایق بوده و جلوه خاصی به جواهرات هدیه می‌دهد. سنگ فیروزه نماد خرد و خوش شانسی بوده و نگهداری آن می‌تواند با دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت تاثیر قابل توجهی بر روی روحیه فرد داشته باشد. در این مقاله به بررسی فیروزه مناسب جواهرات می پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سنگ فیروزه نخستین بار توسط مردم مصر کشف شد. در آن دوران اغلب اشراف زادگان از فیروزه برای تزئین جواهرات خود استفاده می‌کردند. پس از آن فیروزه جایگاه خاصی بین مردم ایران و بومیان آمریکایی پیدا کرد که همه آن‌ها باورهای خاصی نسبت به فیروزه داشتند. به طور مثال در ایران اعتقاد بر این بود که همراه داشتن سنگ فیروزه در مقابل بلای مختلف محافظ جان افراد خواهد بود و بردن آن به جنگ باعث حفظ جان سربازان و اسب می‌شود. از سمت دیگر بومیان آمریکایی تاکید ویژه‌ای بر خواص درمانی فیروزه داشته و از سنگ ریزه‌های فیروزه برای تسکین انواع درد‌ها استفاده می‌کردند. این سنگ پس از معرفی به بازار اروپا، محبوبیت جهانی پیدا کرد و قرن‌هاست که از آن برای جواهرات استفاده می‌شود.

تعدادی سنگ فیروزه عجمی برای استفاده در جواهرات

انواع سنگ فیروزه مناسب جواهرات کدامند؟

سنگ‌های فیروزه بسته به رنگ بندی خود در دو نوع مختلف جای می‌گیرد که هر کدام از این دو نوع می‌تواند زیبای خاص خود را به جواهرات هدیه دهد.

  • سنگ فیروزه عجمی

سنگ فیروزه عجمی، سنگی یکدست آبی بوده که بر روی آن هیچ طرح یا رگه‌ای وجود ندارد. این سنگ به نسبت سنگ فیروزه شجری قیمت بالاتری داشته و در بین مردم کشورهای آسیایی محبوبیت زیادی دارد. تزئین جواهرات با سنگ عجمی زیبایی خیره کننده‌ای ایجاد کرده و به راحتی می‌توان آن را با هر استایلی ست کرده.

  • سنگ فیروزه شجری

سنگ فیروزه در طبیعت به رنگ آبی تا سبز یافت می‌شود.گاهی اوقات بر روی برخی از این سنگ‌های خطوط طلایی یا تیره رنگی وجود دارد که به دلیل ناخالصی‌های سنگ مادر شکل گرفته‌اند، اصطلاحا به این دسته از سنگ‌های فیروزه، سنگ فیروزه شجری گفته می‌شود. جواهرات تزئین شده با این سنگ هم جذابیت‌های خاص خود را داشته و قیمت مناسب‌تری نسبت به فیروزه عجمی دارند.

پیشنهاد خرید

انگشتر فیروزه زنانه (کد 1026)

تومان660,000تومان660,000خرید کنید

انتخاب سنگ فیروزه مناسب جواهرات

انتخاب سنگ مناسب برای تزئین جواهرات فیروزه مانند انگشتر فیروزه به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد. اگر سنگ آبی یکدست را ترجیح می‌دهد، نوع عجمی مناسب بوده و در صورتی که رگه‌های روی سنگ برای شما جذاب است، می‌توانید از سنگ فیروزه شجری برای تزئین جواهرات کمک بگیرید. برخی از سنگ‌های فیروزه رنگ آبی مایل به سبز یا زرد داشته که این سنگ‌ها به دلیل ناخالصی بیشتر، کیفیت پایین‌تری نسبت به سنگ‌های آبی دارند.

موضوع دیگری که هنگام انتخاب سنگ فیروزه باید در نظر گرفته شود، اصل بودن آن است. سنگ‌های فیروزه به خودی خود دارای درجه تحمل فشار متوسطی هستند و در برابر عوامل بیرونی واکنش نشان می‌دهند اما سنگ‌های فیروزه تقلبی به سرعت خراب شده و خواص فیروزه اصل را هم ندارند. هنگام خرید توجه داشته باشید که سنگ فیروزه، متعلق به معادن نیشابور باشد. سنگ فیروزه نیشابور بهترین سنگ فیروزه دنیاست که سختی آن به نسبت مناطق دیگر بالاتر بوده و رنگ بندی زیبایی هم دارد. برای سنگ فیروزه اصل می‌توانید به فروشگاه کارما مراجعه کرده و سنگی مطابق با سلیقه خود خریداری نمایید.

 

 

11 thoughts on “انواع سنگ فیروزه مناسب جواهرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X