نکات مراقبتی از انگشتر فیروزه کارما

انگشترفیروزه

یکی از با ارزش‌ترین سنگ‌های معدنی جهان، سنگ فیروزه است که رنگ آن در طیف رنگی آبی تا سبز است. بسته به سنگ مادر و ناخالصی‌های موجود در سنگ، رنگ آن هم می‌تواند آبی آسمانی، سبز آبی یا همراه با سایه زرد باشد. بهترین سنگ فیروزه رنگ آبی خاصی دارد که توجه هر شخصی را جلب خواهد کرد. با توجه به زیبایی ظاهری خود فیروزه و خواص معنوی و درمانی که دارد، از آن در تزئین انواع جواهرات استفاده می‌کنند اما به مرور زمان ممکن است این جواهرات رنگ خود را از دست بدهند. انگشتر فیروزه محبوب‌ترین جواهر ساخته شده با این سنگ معدنی است که در این مقاله قصد داریم نکات مراقبت از آن را ذکر کنیم.

پیشنهاد خرید

انگشتر فیروزه مردانه (کد 2033)

تومان1,510,000تومان1,510,000خرید کنید

نکات مراقبت از انگشتر فیروزه

در ایران باستان اعتقاد داشتند زمانی که سنگ فیروزه تغییر رنگ پیدا می‌کند، نشان دهنده یک خطر برای صاحب آن است و معمولا آن را زنگ هشداری برای مرگ می‌دانستند. امروزه می‌دانیم که علت تغییر رنگ سنگ فیروزه، نحوه نگهداری غلط از آن است و برخورد برخی از مواد می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در بافت اصلی سنگ و رنگ آن شود.

  • فیروزه را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید. برخی از افراد گمان می‌کنند با قرار دادن طولانی مدت سنگ فیروزه در مقابل نور خورشید آن را ضد عفونی می‌کنند اما در واقع این کار باعث تغییر رنگ سنگ فیروزه می‌شود. برای افزایش طول عمر سنگ فیروزه از قرار دادن آن در برابر نور خورشید خودداری کنید.
  • فیروزه را در کنار حرارت بالا قرار ندهید. جواهرات فیروزه را در نزدیک گاز یا بخاری قرار ندهید زیرا گرمای زیاد می‌تواند باعث تغییر رنگ آن شود.
  • در طول آشپزی جواهرات فیروزه را از دست خارج کنید. در فرآیند آشپزی ممکن است روغن بر روی جواهرات ریخته یا با مواد دیگری تماس پیدا کند که این موضوع باعث خرابی آن خواهد شد. بهترین کار این است که همیشه پیش از آشپزی آن را از دست خارج کرده و در جایی مناسب نگهداری کنید.
  • مانع از برخورد آب داغ با سطح فیروزه شوید. اگر قصد دارید دستتان خود را را آب داغ شسته یا به حمام بروید، فراموش نکنید که باید جواهرات فیروزه را در جایی دیگری قرار دهید. آب داغ مانند نور خورشید می‌تواند اثر مخربی بر سنگ فیروزه داشته باشد و رنگ اولیه سنگ را تغییر دهد.
  • از مواد اسیدی یا شیمیایی پرهیز کنید. اگر جواهرات فیروزه به دست دارید، از مواد ضد عفونی کننده یا سفید کننده استفاده نکنید زیرا اثرات مخرب زیادی بر روی سنگ خواهند داشت.
  • اسانس‌های موجود در لوازم آرایشی هم باعث مردن سنگ فیروزه خواهند شد در نتیجه هنگام آرایش حتما جواهرات را از دست خارج کرده و پس از اتمام کار دوباره استفاده کنید.
  • برای پاک کردن سنگ فیروزه از پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید. بهترین راه برای تمیز کردن سطح فیروزه این است که با پارچه‌‌ای نرم گرد و خاک آن را از روی سنگ پاک کنید.
  • نمک دریا هم گزینه بسیار خوبی برای تمیز کردن سنگ فیروزه است. نمک دریا دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و می‌تواند به خوبی از سلامت سنگ فیروزه شما محافظت کند.

سنگفیروزه

چنانچه به هر دلیلی سنگ فیروزه دچار تغییر رنگ شد، راه‌های برای احیای سنگ مرده آن وجود دارد اما این راه‌ها همیشه جواب نمی‌دهند و ممکن است سنگ دوباره به حالت اولیه خود باز نگردد. بهترین روش این است که از همان ابتدا مانع تغییر رنگ فیروزه شوید تا مشکلی ایجاد نشود.

دقت داشته باشید فیروزه‌های تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که شدت تغییر رنگ آن‌ها سریع‌تر از رنگ فیروزه بوده و زیبایی این سنگ را هم ندارند. برای اینکه از اصل بودن سنگ فیروزه مطمئن باشید، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه کارما تماس گرفته و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. تمام جواهرات فیروزه کارما با سنگ فیروزه نیشابور تزئین شده و زیبایی منحصربفردی دارند.

جدیدترین محصولات!

11 thoughts on “نکات مراقبتی از انگشتر فیروزه کارما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X