آیا فیروزه زنده است؟

انواع جواهرات فیروزه - آیا سنگ فیروزه زنده است؟

سنگ فیروزه به خصوصیات منحصر به فرد خود قرن هاست در دل بشریت جایگاه خود را بدست آورده است. خصوصیات منحصر به فردی همانند داشتن انرژی که فقط از یک شئ زنده ممکن است. در این مقاله به بررسی اینکه آیا فیروزه زنده است می پردازیم. با فروشگاه کارما همراه باشید.

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1326)

تومان514,000تومان514,000خرید کنید

آشنایی با سنگ فیروزه

یکی از جذاب‌ترین سنگ‌هایی که می‌توانید از آن برای تزئین جواهرات یا لوازمی مانند گلدان و تابلو فیروزه استفاده کنید، سنگ فیروزه است. سنگ فیروزه یک کانی مات و از نظر شیمیایی یک فسفات آبدار مس و آلومینیوم بوده و رنگ طبیعی آن از آبی آسمانی تا سبز مایل به زرد متغیر است. این ماده معدنی به طور معمول در آب و هوای خشک یافت می شود و مناطقی مانند ایران، شمال غربی چین، شبه جزیره سینا در مصر و جنوب غربی آمریکا منشا اصلی آن هستند. نام فیروزه از یک کلمه فرانسوی باستانی به معنای « سنگ ترکی» گرفته شده است که اولین بار فیروزه ایرانی را به اروپا آوردند.

سنگ فیروزه نماد شجاعت، امید و عشق است. برای کسانی که اغلب پس از تلاش زیاد نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند، سنگ فیروزه تغییر دهنده زندگی است. این سنگ افکار مثبت و اعتماد به نفس فوق العاده ای را به انسان منتقل کرده و باعث می‌شود که هر شخصی بتواند به راحتی بر موقعیت های دشوار غلبه کند. اثر این سنگ قیمتی در بیماری های قلبی، کلیوی، کسانی که مشکلاتی مانند فشار خون (بالا یا پایین) دارند، مفید بوده و به طور کلی این سنگ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

با وجود تمامی مزایایی که سنگ فیروزه دارد، به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص، رنگ خود را از دست داده و به اصطلاح سنگ می‌میرد. اگر قصد دارید سنگ فیروزه خود را برای مدت زمان طولانی زنده نگه دارید، به نکات زیر توجه کنید.

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1325)

تومان372,000تومان372,000خرید کنید

آیا سنگ فیروزه زنده است؟

سنگ فیروزه نسبت به سایر سنگ‌ها، سختی کمتری داشته و همین موضوع باعث می‌شود تا در صورت قرار گرفتن در برابر نور آفتاب یا مواد شیمیایی تغییر رنگ دهد. زمانی که رنگ سنگ فیروزه از حالت طبیعی خود خارج شود، اصطلاحا آن سنگ مرده است. برای تشخیص زنده بودن رنگ فیروزه تنها کافیست به شکل ظاهری آن نگاهی بیاندازید، اگر تغییر زیادی در رنگ آن احساس کردید، سنگ فیروزه شما مرده است و باید به فکر احیای آن باشید.

در صورتی که سنگ فیروزه تغییر رنگی را تجربه کرد، با روش‌هایی مانند قرار دادن آن در نمک دریا، با کمک خاک، واکس زدن و … می‌توانید دوباره آن را احیا کنید. بهترین راه نگهداری از سنگ فیروزه و خارج کردن آن از دست به هنگام آشپزی، حمام، ورزش و … است.

پیشنهاد: از کجا بفهمیم سنگ فیروزه زنده است؟

پیشنهاد خرید

پلاک فیروزه زنانه (کد 1324)

تومان568,000تومان568,000خرید کنید

چه عواملی باعث مردن سنگ فیروزه می‌شوند؟

برای زنده نگه داشتن سنگ فیروزه، بهتر است تمامی نکات زیر را رعایت کنید تا سنگ فیروزه رنگ اولیه خود را حفظ کند.

پیشنهاد: زنده کردن سنگ فیروزه

  • نور آفتاب و حرارت: اگر سنگ فیروزه برای مدت زمان طولانی در معرض حرارت و نور خورشید قرار گیرد، به مرور زمان رنگ خود را از دست داده و می‌میرد. برای پیش گیری از این اتفاق، سنگ فیروزه را برای مدت زمان طولانی، مقابل نور آفتاب نگذارید.
  • آب داغ: اگر قصد دارید با آب داغ چیزی را بشویید، حتما جواهر فیروزه را از دست خود خارج کنید. برخورد آب داغ با سنگ فیروزه یکی از علل مردن سنگ است و به همین دلیل در هنگام استحمام هم باید آن را کنار گذارید.
  • مواد شیمیایی: تماس سنگ فیروزه با مواد شیمیایی موجود در سفید کننده‌ها، حشره کش‌ها، نفت و … منجر به تغییر رنگ آن خواهد شد. معمولا احیایی سنگی که به وسیله مواد شیمیایی مرده است، کار راحتی نخواهد بود.
  • روغن: روغن هم از جمله مخرب‌ترین موادی است که در صورت برخورد با فیروزه، رنگ طبیعی آن را از بین می‌برد. فیروزه قدرت جذب بالایی دارد و پیش از آشپزی اطمینان حاصل کنید که حتما جواهرات فیروزه را از روغن دور نگه می‌دارید.
  • لوازم آرایشی: اسانس‌های موجود در لوازم آرایشی موجب خراب شدن فیروزه می‌شوند. عطر، ادکلن، اسپری، کرم پودر و … را از سنگ فیروزه دور کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

 

11 thoughts on “آیا فیروزه زنده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X